Pénzügyőr SE-Puskás Akadémia FC

2018 dec.4.

…egy hónapja ..egy szép napos novemberi napon a budai coyote kávézóban, Thúróczy Szabi színész és egyben kiváló focistával, délelőtti kávézás közben a fociról nosztalgiáztunk….régi fradi…kimeríthetetlen…egyszer csak Szabi előkapta a telefonját:…” etyikém írd fel azonnal..december 4. pénzügyőr magyar kupa a felcsút ellen”…..többször voltunk már együtt píőr meccsen….tudja hogy régi szurkolója vagyok a csapatnak…felírtam…!!!….és eljött a nap….óriás mákunkra csodálatos napsütésben sétáltunk a pálya felé…szeretem ezt a pályát, 1970-ben voltam itt először….Árpi barátommal a gimi alatt kevés vasárnapi meccset hagytunk ki….akkoriban a következő volt a menet: délben ebéd a kiváló konyhájú éttermében,…majd szeszes erjedéssel készült italok fogyasztása….és a meccs !!!…igen tartalmas vasárnapi foglalkozások voltak ezek….és milyen kiváló csapatunk volt…az 1971-es bajnokcsapatunk látható az egyik fotón…na de vissza a mai napra….szeretek értő emberrel meccsre járni…( Szabi ) ..aki támadásnál érzi, hogy merre kéne adni a labdát, aki tudja hogy a bekk milyen szarban van, ha hárman vezetik rá a lasztit, aki nem ordít ha a szélső a hosszú labdát nem éri el….mert hosszú bammeg….aki tudja hogy mi az hogy vinkli…vágja hogy mit jelent a küllő…a kötény…az esernyő…az oxi….a cselló…nem kér tolmácsot az offszájdnál…érti a bőröst….tudja mi az a balszellő….és nem kell ahhoz sem szinkrontolmács, ha azt hallja hogy „ a halfunk meghalózta vacsorára a centerüket” …és most egy fontosat kicsi…képzeld el, hogy sosem szerettem a bírószidás nem „ comme il faut” formáját….én sosem értettem az anyázást….de komolyan…már fiatal koromban is mindig udvariasan szóltam a mellettem örjöngő díszfasznak, ..hogy” monsieur…ne az édesanyját, őt tessék szídni…ugyanis az édesanyja nem tartózkodik a pályán…” persze sosem értették…erről jut eszembe a kiváló Esterházy Péter egy írása az „Egy külvárosi futballista följegyzéseiből” című …remek szösszenetéből….itt megjegyezém explikációként….hogy a futballszakértő író egyik öccse játékvezetőként ténykedett sokáig…na itt róla lesz szó…figyelj kicsi, mert óriási…ezt a finomságot…hihetetlen..a címe „ A Hozadék” ..” Öcsém eddigi bírói működésének első jelentős hozadéka: hogy anyánk, a jó édes anyánk bizony föltámadt, sőt a bekiabálások szerint nagy és mondén életet élt. Amit már régen kívántam neki ( gönnoltam) ,mert mellettünk, zsarnokságunk alatt erre nem maradt….., semmije nem maradt. Annak idején gondolt erre ő is. Sokkal jobban jártam volna, fiaim, ha egy nagy ká lettem volna. Te tudod édesem, röhögtünk, majd aprólékosan elemeztük ama ősi foglalkozás tárgyias nehézségeit.Hidd el mamácska, nagy meló az is, nemcsak négy ilyen szép gyereket fölnevelni…Nyakleves.”….hát így …na én többek között ezért nem anyázok bírót kistigris……..a cukiból ( pikk dáma) is jöttek a törzsek..képzeld még Erzsike is eljött….meggyőztem, hogy a levegőn minimum fél egészség….néha több…őket láthatod a fotókon…ja és a meccsről…kaptunk egy hatost…öcsécském …az ellenfél még egy igazi uruguayi harcost is hozott…ő gólt lőtt majd azonnal lesérült…najó de levegőn voltunk…itt jut eszembe Csurka Laci anno…..vasárnapi lóversenyenyeken ..”gyerekek nagyon fontos levegőn lenni”…és voltunk…zakó ide vagy oda…MUK….márciusban újra kezdjük..Hajrá Pénzügyőr!!!..gyerünk gyerünk Pasarét++++

foto: etyi Pénzügyőr SE archivum

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started