Sörjóga

2018 december

.amikor utazunk a főnökasszonnyal, a reptéren vagy az állomáson van egy fontos feladat….” etyuska megyek az újságozhoz..kér valamit?? „ általában két újság az adagom….a főnökasszony egy halom lappal tér vissza „ vettem nyálat..tudod..ez kapcsol ki” …tudom!…..a nyál a tartalmas és színvonalas és igen mély gondolatokkal teli női magazint takarja….szerencsére kevés van ilyen az újságosnál….úgy negyven-ötven fajta….van tehát választék jó kedvvel ,bőséggel..+++++!!!!….tegnap a reggelinél egy ilyen nyálat lapozgat…felkiált….na ez neked való, és nevetve hozza a lapot….már a cím is bíztató …” Legyen ön is jógi!”….na ebből idéznék….de vigyázz kicsi…kösd fel a gatyát…mert ami itt….hát az….na majd meglátod…!!!„ A hetvenes évek vége óta sok jóginál felmerült az igény az intenzívebb, változatosabb gyakorlatokra. Mi az alapgondolat? Az órákat, az intenzitás növelésével hangsúlyosan sportossá tenni, hogy a gyakorlatot végzők kiereszthessék az egész nap felgyülemlett gőzt. Napjainkban az utódaik, követve ezt az utat, létrehozták az ultradinamikus vinyásza vagy flow jógát. Ezeket olyan mozgásformákkal keverik, mint a biciklizés, a tánc, vagy a pilátes, a jógatermeket LED-ek vagy gyertyák fénye teszi melegebbé, esetleg az órát a tenger közepén, szörfdeszkákon tartják meg. Németországban sörjógaórákat tartanak,míg a tengerentúlon jógáznak kutyákkal, macskákkal, lovakkal.” …idáig a cikk………na vágod ?!!….nehogymá csodálkozzá kistigris….inkább szedd magad össze és cicajógázz bammeg…ha jót akarsz…erről jut eszembe, hogy a hetvenes évek végén…fiatal srácként jó pénzért segítettem egy takarító haveromnak…a zuglói kalapgyár üzemcsarnokainak a magas ablakait kellett pucolni, április 4.-re…kegyetlen volt amit ott láttam…de télleg…képzeljétek, hogy csak nők melóznak….hosszú munkapadokon gőzölik a kalapokat…olyan pára hogy az orrodig nem látsz, levegőt alig kapsz….reggel hattól kettői…három műszakban…annyi szomorú női arcot azóta sem láttam…na asszem ők nem cicajógáztak a melinger után…….na de a sörjóga….utánanéztem…Orosz R.Zoltán egy tavalyi kiváló írását találtam a neten…ebből idézek..”A sörjóga még a nyáron lett divat Nyugat-Európa nagyvárosaiban. Budapesten ez az október 10-i volt az első, kísérleti foglalkozás. Az eredetéről keveset tudni, egy Brooke Roberts nevű, amerikai nő vállalta a felelősséget a megalkotásáért. Utazójógával foglalkozó cége weblapján azt írja, hogy 2014-ben, egy február este, a nappaliban jógázott, miközben a férje a kanapén pilledt kezében egy üveg sörrel. Roberts a harcos három pózban állt, amikor a férfi viccesen azt kérdezte, kér-e egy kortyot és a nő előrenyújtott kezébe nyomta a palackot.”…ezután a szerző részletesen ecseteli, hogy ment el az első órára Csige Bogi sörjógihoz….akkor most ebből is idéznék… „Elképzelhető, hogy Roberts nem mond nagyot. A sörjóga egy berlini technoklub hátsószobájából terjedt szét Európában és Ausztráliában, az ottani első instruktor, Jhula pedig azt mondja, hogy ő Amerikában, a nevadai Burning Man fesztiválon ismerkedett meg a sportággal. Csige Bogi a hype csúcsán, egy Facebook-sztoriban olvasott először a sörjógáról. Volt annyira nyitott, hogy gondolkodott kicsit a módszeren ahelyett, hogy élből elvetette volna mint totális őrültséget.”………hát én úgy gondolom, hogy jócskán megelőztem a koromat…én 1972-ben kezdtem el sörjógázni az Ádám sörözőben, később az Erzsébet sörözőben…már akkor is egészségtudatosan éltem, és nap mint nap intenzíven edzettem magam, …én a speciális sör és füstjógát gyakoroltam….a nyolc kori mellé elszívtam mésfél pakli murattit…gyakoroltam volna a tengeren is szörfjógát, de a belügyminisztérium útlevélosztályán nem tudtam az elvtársakat meggyőzni arról, hogy mennyit javítana az egészségemen egy kis földközi tengeri szörfjóga….később a törzshelyemen a pasaréti pikkdámában ( pözsó) mennyi kedves és nagytekintélyű sörjógaoktatót ismertem meg….hidd el ők nemzetközi nagymesterek voltak….csak sajnos akkoriban budapesten viszonylag kevés „beeryoga club” volt….és mennyi vállfaját ismerték a sörjógának….atyaúristen…hazavágták volna símán ezeket a műmájer amcsi meg auszi nagymestereket…. Laci nagymester például.. kiváló „kerítésfogó sörjóga” mester volt…15 kori után több órát gyakorlatozott a kerítésnél…aztán ott voltak a „számháborúzó sörjógamesterek” ….a pözsóban mennyi ilyen mester volt az elmúlt 45 évben…istenem…8 unicum és 12 pohár sör után…mozdulatlanul…homlok az asztalon három órán át vigyázz!!!….egy gyenge amerikai itt azonnal elvérzett volna…vagy az egyik legnagyobb nagymesterünk…” fűnéző sörjógi” …egyszer 22 rigó ( barna és világos sör keveréke…itt meglészen különbözetve a kisrigó és a nagyrigó….a nagyban több a barna ser mint a szőke…) …tehát 22 rigó után a pözsó előtti kiskertben 98 percig nézte a füvet…nehezítés volt, hogy mindezt hason…egy korrekt francia vagy egy vidám olasz mit keresett volna ebben az erős mezőnyben….hát így…

fotok: bieryoga.de Christine O’Brian Sarah Beekmans Popsugar fitness Pixabay Yoga.com

a címlapfoton: Brooke Roberts a sörjóga feltalálója

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started