Varga Zoli a könyvhéten

2018 könyhét

…tíz éve történt a könyvhéten…

Lajossal kezdtük a délutánt a libellában,ő ragaszkodott hozzá hogy onnan kell indulni..;”etyikém nem kell kapkodni, ami jár a szervezetnek az jár” …jó hangulatban érkeztünk, Lajost rögtön elcsípték író barátai, én meg elindultam körbenézni…a püskinél két ismerős arc dedikált …egy asztalnál Grand Pierre Attila és Varga Zoli….valljuk be ….szokatlan kettős…G.P.A.-t ismertem egy utcában laktunk ( rippl rónai ) később meg FMK koncertek….Varga Zolit nem..még kissrác voltam amikor lepattant…játszani láttam fradi meccsen,de nem sokat…megvettem a könyvét és beálltam a sorba…hát mégis egy legenda a fociban….sorra kerültem, leültetett…és kérdezte a nevemet, meg hogy írjon e valami foci emléket a könyvbe…baromi kedves volt….ne…focit ne….kértem…kölcseybe jártam és te is….inkább azt említsd meg légyszíves…felcsillant a szeme, dedikált…majd kért hogy maradjak még, …ő 63-ban én 74-ben érettségiztem..úgyhogy sok közös tanár nem volt..de azért igen…és Hollós volt az igazgató még nálad is??…Salamonné..ne hülyéskedj a madame?…nem is tanított de vigyázzban álltunk ha jött a folyosón…Keller gyuszi bácsi?…hát fantasztikus..megemlítettem hogy amikor száz éves volt az iskola, Mérei Eszter ajánlott az akkori igazgatónak…még melóztam, és a mi csapatunk adta a cateringet 1500 főre….micsoda nap volt…a buli után egész pesten kölcseysek voltak a kocsmákban….sok ismert arc eljött …ide járt Vitray, Mácsai Pali , Papadimitriu Athina..Zsurzs Kati….Gerő András történész…még sokan ..zárásig nála ültem…sztoriztunk úgy hogy egy szó nem esett a fociról…megadta a telefonszámát…búcsúzásnál megölelt….még kétszer láttam utána öreg fiuk meccsen…mindkétszer beszélgettünk utána…2010-ben a danuvia pályán volt öregfiuk meccs…tudtam róla…külföldön voltam…nem lehettem ott…ez volt az utolsó MECCSE….egy zseni távozott!

h

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started