Mauritius St.Aubin.. rumgyártás

2019 február

tegnap magyar barátaim…egy régi jófej házaspár, átvittek st.aubin-be…rum ügyben…namost tunni kell hogy erős vagyok rumismeretben….de akkor mér utazgatsz etyus 38 fokban lejmre…?……hát ezaz…nem…nem…jelentkeztem a mauritiusi nyugdíjas foglalkoztatás keretėben rumgyári szakmunkásnak….vájár…a cukifejektől tudom, hogy ugy kell mondani hogy fektori..juno gáj…mert ha monnyuk port louisban találkozom egy magyar haverrel….aki rákérdez…etyikėm hová mész?. …rumgyárba melozni….télleg szar….de fektoriba….elegánsabb nem?. ..hogy mi ebben a bugi…?.. na mondom…a rumgyári szaki itt maun ha elmúlt hatvanéves és akar melózni…akkor lehúz egy évet, de másfél évet igazolnak nekije érte…én hatvanteknő és fél vagyok…úgy gondoltam, hogy lenyomok teknőt és kapok érte hármat…vágod?….és akkor el van érve a korhatár…fogtam egy évet…és dől a suska…ja..hogy mé adnak érte fél év bónuszt……..mert marha könnyű árbájt ez…navárj…az első napomat most…reggel az adategyeztetés után a főnököm aki egy rendes kreol csáko….beosztott a cukornádszár mosó ės válogató egysėgbe…nyolckor kezdtünk…a spanom manolo és gilbert két barátságos helyi erő…szakmailag kiképeztek….na nem könnyű és ráadásul felelősségteljes melót kaptam….a nádszárak mosása…majd elhelyezése a futószalagos darálóban, melasznyerés céljából…a munka végülis nem nehéz…hátráltató tényező hogy 38 fok van és egy nap csak nėgyezerkétszázszor kell lehajolni az édes vesszőért…ugyhogy lumbágós magyar nyuggereknek nem ajánlom….a sok légy és szúnyog sem előny….manolo folyamatos szivarozással védekezik ellenük….de ezek basznak rá…ugyhogy én kúrok rá egyedül, mert szétcsípnek és még meg is fulladok…12.30-or ebédidő…jó a csumi…ma gratinirozott rákocska volt…majd csirke korianderes gyömbéres vaníliamártásban….Crevettes st.aubin…Poulet st . aubin…itt minden halózás á la st.aubin….délután próbáltam átkérni magam a csomagolo részlegben….ott két helyes gádzsi van…meg egy nagy ventillátor a plafonon…ez elég bizato volt….mondjuk rács mögött kell bulcsázni….ez azert nem franko…..a seriff aszonta azért hogy le ne mangázzák a barna nedűt…ahol az öreg rumokat tárolják hordokban..az is lezárva…ugyanezen indok miatt….kérdeztem hogy mikor lehet oda bekerülni….?..?..hát hat…hét év….amikor már vágják hogy becsületes melós vagy…négykor vége volt a bulcsának….a főnök meg volt elégedve..asszonta hogy a következő próbanapomat a vaniliaültetvényen kell letöltenem….szerinte jo képességekkel bírok….ott is megállom majd a helyem…..bár az komplikáltabb melódia lesz….azt kell majd kontrolállni hogy a vaníliaszálak rendesen vannak-e rafiával rögzitve az ágakhoz…….a demain-el búcsúzott…..én udvariasan helyesbitettem….csütörtökön jönnék….ma meg holnap golfozok egyet a Heritage golf klubban..ott átgondolom hogy melyiket válasszam….rum vagy vanilia?.

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started