Jani meg a cukorsün

.öt éve tavasszal új harcos érkezett a pasaréti bázisunkra a pözsóba…délután jött minden nap fél négykor….hatvan körüli , alacsony…csendes ember…..egy unicummal és egy korsó sörrel kezdett….beült a sarokba és ivott rezzenéstelen arccal….és nézett előre…..mi kockáztunk néhány méterre tőle….néha ránk pislantott, de ez sem érdekelte….ha meccs ment…az meg pláne nem…háttal ült a tévének….két órát maradt…három-négy szett volt a napi adagja…fél év múlva oldódott….a pultos hölggyel már beszélt is…néhány szót…nekünk meg bemutatkozott..Jani…mondta csendesen és lejattoltunk…hetek múlva már mi is beszélgettünk vele….taxisofőr….vidéki…itt bérel lakást a pasaréti úton….szimpatikus , karakán pali…egy eseménytelen ködös kedden délután…véletlen nem játszottunk…olvasgattam, amikor is megjött a haverom….négy fürjet hozott vidékről…..már el is felejtettem hogy kértem tőle hetekkel azelőtt….egyet kinyitottam a gondosan papírban csomagoltak közül….majd visszatettem a zacskóba….Jani érdeklődve kérdezte…etyikém mit kaptál?…..kacsintottam a haveromra….Janikám ezt nem merem elmondani még neked sem….na ne hülyéskedj !!…kérlelt….ok mondtam …de tényleg csak ha istenbizony, mert ez nagyon meredek cucc…tiltott árú….ha lebukunk nagy gáz lesz…és a haveromat is bajba sodrod…közelebb ült…és halkan a fülébe súgtam…cukorsün…há ammeg mi a radai rosseb?…kérdezte tágra nyílt szemmel….nem ismered??….nem…nagyon ritka…a pireneusokban van a francia -andorrai határvidéken…sehol máshol….aszt hogy találják meg ??….hogy..hogy…Jani a szarvasgombát is disznóval meg kutyával keresik…vágod??….vágom mondta bizonytalanul…na ezt is…de csak egy kutyát lehet megtanítani rá..a Kis Gascogne-i kék kopót..Petit bleu de Gascogne….az egész világon csak ő találja meg őket….a normál sünre rá se néz….de a cukorsünt azt levadássza…de mit csinálnak vele??…megeszik …a legnagyobb csemege..XIV.ik Lajos tudod a Napkirály kedvence volt…hetente kétszer evett….minimum…meg a bíboros csákó tudod…a Richelieu…mindig ezt halózta…..sütve?….dehogy…egyszerű az elkészítése….12 órát konfitálod….a végén 49 másodpercre rányomod grillre…akkor lesz finom ropogós a tüskéje…tudod mint régen a finom balatoni keszeg…annak is megetted a tüskés részt úgy át volt sütve…igaz mondta….hozzádobsz egy egyszerű fekete jázminrizst szarvasgombával…és finoman melléöntesz egy közönséges Sauce Cardinal-t…Bíboros mártás…a frencseknél alapkaja….csak vigyázni kell…mert ott is tiltott…..úgyanúgy mint az olaszoknál…a rigó meg a pacsirta…az is tiltott tudod….de imádják…és mennyibe kerül??…hát ezaz…piszok drága..darabja 200 euro…ezt én ajándékba kaptam……kéne a francnak ennyiért….lenyomta sört és elköszönt……másnap délután megyek be…áll a pultnál …a pultos hölggyel beszélget…takarásban voltam…nem látott….cukorsün… esküszöm nem hallottam róla….a haverja hozta…franciából…igen..igen…a szokásosat kérem…

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started