Burgeres a kopaszin….

ATP verseny 2018 április

Kiváló teniszjátékosok érkeztek pestre …Istomin, Seppi, Pouille, Youzny,Gasquet..és a mi reménységeink, Fucso, Piros Zs. Balázs A..úgyhogy reggel úgy döntöttem…irány a kopaszi! Az idő is jó, szeretek fogadni, mi baj lehet…összekötöm a kellemest a hasznossal. ( ez sikerült ugyanis leégtem mindenhogy…a naptól a nyakam, a hármas kötésemet pedig Fucsó rontotta..egy kamandusz némettől zakózott.) Nade sebaj, mert élmény volt bőven.Kiváló catering standok…a legjobb kávésok…jó sörök…pompás borászok…jó kaják…Körbejártam…a leghosszabb sor egy burgeres kocsinál volt ( vigyázz mert úgy kell mondani hogy street food !! ) rögtön láttam hogy ez lesz a vizsgálat tárgya.!Mielőtt sorban álltam , jó tíz percig néztem a menetet, bevallom még sosem ettem ilyen helyen. Már azon is meglepődtem hogy tetszett nekem ez a műfaj.Három fiatal( két lány ,egy fiú) dolgozott itt, úgy 20-22 évesek lehettek, olyan profin hogy csak na.A seriff egy mosolygós szöszke, ő vette fel a rendelést, mögötte, egy barna kislány..ő készítette el a burgereket,a hinterlandban a srác…ő szívott, mert ő sütött a fritőzzel (chips) és forgatta a húsokat a forró platnin. Hogy zajlik ez a gyakorlatban: érkezik a kliens ( megtörténik a szokásos szijóka miben segíthetek, ) majd a kliens elmondja hogy ő egy street burgert kér, ekkor a mosolygós rákérdez hogy lehet-e angus marhából, kér e rá plussz hagymát, plussz sajtot, plussz csípős mártást…majd ezek után egy nevet kér, ezt egy tapadós cetlin rögzíti. Amikor kész a burger hátul, akkor a kisbarna összerakja, díszíti és csomagolja, majd újra jön a szöszi ( a seriff) aki a cetli alapján szólítja a megrendelőt, jó étvágyat, jó egészséget, eredményekben gazdag évet, és nem utolsó sorban szép napot kíván. Ekkor a kliens boldogan elmegy és kezdődik az egész előről a következő ügyféllel.Engem ez annyira lenyűgözött …hogy mint már említettem cirka negyed óráig néztem őket….ugyanis itt roppant érdekes volt a kommunikáció a sok náció miatt ( német, olasz,orosz,francia vendégek)…persze angolul ment a párbeszéd.Nézzünk néhány példát tegnapról..kaja kész szöszi : László …egy street burger +chips…és László máris végzett….a következő volt Fabio (olasz szurkoló) már bonyolultabb eset, ugyanis Fabio nem egyedül volt, egy másik palival jött a rendelésért,hátul három nő és az olaszoktól teljesen szokatlanul vagy öt vidám kiscsákó…szöszke sorolja ..two chili and spice, one street burger, two smokey bbq…and five chips…hátulról a hölgyek közben nyomják hogy Fabio milyen szószokat hozzon mellé….és Fabio kéri..az olaszos angollal attól lehidalsz..” cipsz”..not spáájci „ közben a kiscsákók óriás boldogsággal viszik a chipset…persze rohannak és a felét elszórják..és lassan Fabio és a spanja is elszállítja a mázsa hallózást az asztalhoz..már ennének is de a csajok rájönnek hogy pia még nyista és Fabiot újra útnak indítják a következő standhoz…birra…aqua…bianchetto..vino rosso…A következő páciens Igor ( kétméteres orosz mackó…mosolygós jó fej) szöszi itt is egyeztet angolul ..szokatlan szerény rendelés…. a legdrágább burgerek mindegyik persze angus…az összes létező szósz mellé kis kerek kapszulákban…ők is többen vannak…segítenek az elszállításban..és Igor penget szintén szerényen ..az olcsó armani rövidnaciból előrángat egy köteg pénzt..érdeklődve nézi a forintokat…tetszik neki ez a pénz..lehetett vagy kétmihály nála…és nagyon örül amikor a szöszke mutatja,hogy elég csak egy darab húszrongyost kicsapni, bár jelzi..ha kell ad még.Na ezek után jöttem én..hát gyerekek ilyen hintába sosem kerültem..a szöszke úgy megvezetett hogy csak na..mint említettem kezdő vagyok a műfajban…a rendelésnél rámnyomott minden extrát..én nem néztem a kiírást alul ( plussz az optika sem volt fent) hogy melyik extra mibe kerül….alászaladtam az angusnak..mittomén hogy volt füstölve..rámtolta a sajtokat a hagymákat a szószokat az egyébként is húzós „full extra”nevű burgerre….a végén egy burger négy rongy lett..és úgy csinálta hogy közben mosolygott…még pipa sem tudtam lenni…a végén amikor szólított ( mindig jenő nicknamet mondok) nem reagáltam mert etyit vártam.Na de ez még mindig jobb volt mint balatonon.már jó régen..amikor a tigris odajött letette a számlát…én persze mindig átnézem….mondom neki hogy egy tételt nem értek „meggy 3850 ft) …majd nevetve lehúzta..ha megy…megy..ha nem megy..nem megy.!Ui. A három fiatal úgy dolgozott hogy ihajból jelentik….tiszta..gyors…no.1.minőség…kedves,pontos,jókedvű, még én sem tudtam semmibe belekötni…sőt!!!Van remény++++++

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started