…a Brumi…

…a nyolcvanas évek közepén , egy nehéz nap után hazafelé benéztem az ifjakba ( FMK…fika….Fiatal Művészek Klubja) ….nem volt rendhagyó, mert a szomszéd utcában laktam és mindennap ott fejeztem be a mutatványt….alul az étteremben bevételeztem egy italt..majd csodálkozva körbenéztem, …alig vannak…mi történt??….dízsi van fent..vmi punk-rock…vagy mi mondta a pultos….jó a klubban simándi disco sosem volt….ott Boney M-et meg Modern Talking-ot nem nagyon hallhattál…de punkot….és újhullám cuccokat annál inkább….felmentem…körbenézni sosem lehetett, mert sötét volt, meg füst….és óriás tömeg…havercsajok meg skacok….mindenki a helyszínen….a képzőművészek…zenészek….divatszakma….a görög szekció….a vezetőség….a parketten…..beálltam a táncolók közé….majd rövidesen egy piros nadrágos mackó mellé sodródtam..aki spanglival a szájában két gádzsival kavart…de úgy hogy netuddgi….nem is értettem hogy száztízkiló hogy tud így sikálni a parketten….később lent a pultnál ….bemutatták…Brumi…az új ember Andresik István… …a művészeti szekcióban…Ildikó, Áron, Tóni, Gyuri…és a másik Gyuri….jó kis csapat volt….bocs ha valakit kihagytam…..de rég volt….de igaz volt….a haverkodás viszonylag gyorsan ment, én sem vagyok ezügyben nehéz eset….ő meg pláne………kiállítások….filmvetítések…divatbemutatók…koncertek….sok éven keresztül..együtt…a keménymag mindig együtt volt….kocka, kártya….éjjeli videózás…..hajnalok a népközön…pecsa….25-ik színház….három napig tartó bulik…istenem….tényleg….ezt egyszer valahogy össze kell szedni….Brumi persze főszereplője volt az eseményeknek…aztán később az Elektromos Krokodil…Old Amsterdam…Bambi…..fény utcai piac….ha a „homo ludens” alá egy fotót kéne tenni én őt tenném oda ….ulti…cenzár…römi…táblajáték…scrabble…dominó…mindegy…fogadás….tenisz…foci…a sport egyébként is „ von haus aus”…nehézsúlyú birkózó volt…vasas….ifi és felnőtt magyar bajnok…mindenről beszélhettél vele….festészet…ebben profira csiszolta magát…irodalom….de ami mindent vitt a főzés….a piacon , a Bambiban hangosan magyarázott általában nagy közönségnek…..úgy ecsetelte a receptet, hogy csorgott a nyálad….” etyikém a krumplipürébe én teszek egy gondolatnyi tejfölt…hidd el bársonyossá varázsolja „ elhittem….ha a Gyergyóban szalontüdő volt, vagy körömpöci…hívtam…jött….imádott enni….értett hozzá….igen érteni kell hozzá…egyszer ( már beteg volt) arra kért hogy koreai receptkönyvet szerezzek be….fontos…mondta….megértettem hogy koreai kaja nélkül nem könnyű…” etyi pancshan..baszki elájulsz..megtanulom….meg a csuk…lehidalsz”…és megcsinálta…….tizenegy éve… tragikus körülmények után tolószékben folytatta a földit…mintha mi sem történt volna…a Bambiban a dominó….a piac…a totózó…a lövőház….bírkózó múltja …roppant ereje sok nehézségen segítette át….egész idáig….sajnos…csütörtökön búcsúztattuk……..ma délelőtt elmentem a Petihez a piacra….vásárolni …húslevest csinálok holnap…Brumi nagy haverja ő….a leves tonképp indok volt….gondoltam váltunk néhány szót a jampiról….a hátsó bejáratnál a mázsa mellett állt mindig a verdája ( ő hívta így)….az ajtó kicsit nyitva volt….a verda persze nem volt sehol….megittunk egy kis Heinekent….mindketten éreztük hogy kár megszólani…….a fotókért köszönet a családnak….

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started