….Janika a pingpong Paganinije…Faházi Janika …

2018 .augusztus…

…idén egy forró augusztusi napon a lövőház utcában egy presszó teraszán tippmix szelvényt töltögetett…előtte üdítő meg egy kávé…….cirka negyven éve nem találkoztunk…ráköszöntem…mosolyogva felnézett…várj…várj…ne mond a neved…a paláról ismerlek kiskölök…végül mondtam a nevem, ….szabadkozott hogy persze ,persze…tudod a kor meg ez a kurva meleg, de amikor emlékeztettem arra, hogy ismerkedtünk meg…nevetve átült..és jöttek a sztorik…Klampár, Jónyer, Waldner,Secretin…mindenkivel játszott aki számított…….a hetvenes évek elején másodikos gimis koromban, nyaranként a palán ment a rock…korrekt bemászás, jegy nyistavári…zsebpénz szigorú megőrzése…az ugyanis fontos dolgokra kellett…pohár sörök…a házunk alatti kistrafikban a spanglira..tudod ötszálanként összetekerve…kent, marlboro,multi, muratti…én muratti voltam meg aranykocka …ha csóró voltam akkor szimfi meg inota…de erős voltam zizicukor és gömbrágó fogyasztásban is……..már lecsúszott az első pohár sör…tudod…a fémtálcán sorban a korsók meg a poharak…a csákó meg a pisztollyal spriccelte a vizezett nedűt….na és itt volt a pingpong asztal…a büfénél…itt játszott Janika egész nyáron…én állandó kibice voltam, …ismertük a forgatókönyvet…a beetető emberrel játszott…az nyert…Janika átadta neki a suskát, ( amit később persze visszakapott a havertól)…és várta a madarat, aki általában német vagy osztrák volt….aki ugye látta, hogy Janika zakózott…na jött a pancser…meccs lefogadva márkában…zakó..majd Janika felajánlotta hogy revans…”kapsz 15 pont fórt és én parkettával nyomom”..eztkapdki…a német ,aki egyébként másodosztályú játékos volt, azonnal belement…és indult a híradó…semmi tizenötről…és bammmeegg…innentől egy pontot nem csinált …21:15…..néha engedett egy pontot……aznap nem volt spanja,…felém fordult…”kicsi.. láttam hogy tudsz játszani…beállsz nyersz..elteszed a lét…aztán ha jön a madár …beszáll helyetted és a parti után visszaadod a suskát…világos?”….világos volt…jött az osztrák, kikapott vagy négyszer, fizetett mint a katonatiszt…én meg kaptam a Janikától ötven schillinget….aztán az osztrák megkérte Janikát, hogy másnap kihozza a kollegáit…verje át őket is…úgy lett!!….persze egy vesztes sem hőbörgött, mert ilyet nem látott….aztán aki még akart veszteni, az játszott úgy hogy zsíros kenyér volt Janika kezében….óriási volt…persze hatalmas nézősereg az asztal körül…….szóval ő Faházi Janika…született 1942-ben…az Aluminium SC-ben kezdett…majd Betonút SE..később Budapesti Vörös Meteor..Ganz Mávag, ..Postás…Csepel..elvégezte a TF edzöi szakát…légiós volt németországban meg olaszhonban…és mostfigyelj…..a mai napig játszik……” tudod a nyugdíjam hetvenötrongy..elég kevés…bemutatózok…vidékre járunk, nyitott stadionokba…4-5 ezer néző is van…most jöttünk békésből…ebben a melegben nyomok 3-4 órát…nem könnyű…öregszem..” ámulva halgattuk…ebben a korban a kapás utcai rendelőig alig tudnak eldzsalni a nyuggerek.. „ csinálom még a saját készítésű ütőket is…tényleg ..itt a telefonszámom…ha tudsz bemutatót vagy valakinek kell ütő ..szójjá már légyszíves…”……a bemutatót szervezem egy iskolában…ütőt meg veszek egyet tőle…ha nem is játszom vele…bekeretezem és kiteszem a falra……ui. a cikkeket olvasd el…jók…

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started