…október 22. a vombatok napja…azért ezt vizsgáljuk meg….

2018.október 23.

…képzeljétek el hogy én cirka 10-12 éve október közepén elkezdem szarul érezni magam….hogy is mondjam hogy vágd….nem beteg vagyok…de egy kicsit szorongok….nyugtalan vagyok….nem alszom jól…az étvágyam se frankó…felhív az Árpi a gyergyóból hogy szalontüdő van,…..erre nem hagyok ott csapot-papot,hanem egykedvűen le sem megyek,…..itthon eszem valami unfrankót….nem járok le zsugázni, kockázni a pözsóba ….nem iszom kisfröccsöt…..jól esik a mentás bodzaszörp ( ..hátezmeg!!) …szóval tisztán látszik hogy valami nem klappol…..gondoltam az őszre….mégis egy komoly hangulat plussz hőmérséklet váltás….a mindenszentek közeledtére….az októberi forradalom napjára… 1956-ban születtem….de igazi magyarázatom nem volt….EDDIG !!…….mert mi történt tegnap….egy angol nyelvű oldalon olvasok valami állatokról szóló cikket….erre mit látok??!!!….namit vazzeee….hogy október 22 ausztráliában a vombatok napja…de mos már a világ más pontján is, mert nagyon sok állatkertben van…így kijelenthetjük, hogy okt 22 a vombatok világnapja….méghozzá 2015 óta öcsécském….és rögtön megvilágosodtam…..hát ez az én igazi bajom….na nézzük meg ezt a kis vombatot…mit kell tudni róla…ez egy erszényes állat…” Vombatus ursinus”…ausztrália és tasmánia erdeiben található…azonkívül nagyon aranyos…ahogy most „hivatalos” cuki….három alfaja van…és most nagyon figyelj, később össze ne keverd kicsi…mert abból lesz a galiba…tudod hány csákót láttam én, aki összekeverte a vombatfajtákat….azt jól megnézhette magát a későbbiekben……tehát…1.alapfaj:”Vombatus ursinus ursinus” ( azért ez kicsit hasonlít a régi ENSZ főtitkárra..Butrosz Butrosz-Gálira…vágod mé?!) na most ők a Bass szigetcsoport szigetein élnek, de be vannak mán telepítve a Flinders szigetekre is…2.Ausztrál vombat „ Vombatus ursinus hirsinus” …ő ausztráliában él…meglepő módon…3. a Tasmán vombat „ Vombatus ursinus tasmaniensis”…ő tasmániában cellázik….életmódjuk: tág üregekben lejsztolnak egész nap….este mennek ki…gyökereket meg egyéb növényeket rágcsálni…hát elég unalmas lehet ……..tehát vágod már hogy mi volt a baj kicsi??!!…jön az október….nyálkásodik az idő…néha már hajnali köd….erős lehűlés….telnek múlnak a napok…csütörtök, péntek, v(sz)ombat….és én nem gondoltam eddig a vombatra….még egy simándi „ vombatus ursinus ursinus-ra” sem …nemhogy egy tasmán vombatra….és ráadásul ( noch dazu-ból jelentik) egy ausztrál vagy tasmán barátomat sem köszöntöttem eddig édességgel, süteménnyel, csokoládéval…mint ahogy a cikkből olvasod….tisztán látszik hogy vombatilag eddig nagyon gyengén teljesítettem……etyikém akkor télleg mi a f…..szt…akarsz??…..de most már megkönnyebbültem…egyrészt megfejtettem hogy mi volt ez az októberi rossz hangulat…hidd el…nagy kő esett le a ketyegőről….már sokkal jobban vagyok..ilyen rövid idő alatt!!…érted?…másrészt felkeltem éjjel, hogy élesben köszöntsem az ausztrál és tasmán barátaimat…vágod…az időeltolódás miatt…” I wish a very,very happy WOMBAT day!!”…a cikkeket olvasd el, hogy te is tisztán láss vombatilag…

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started