…Gross Arnold…ki is volt??…megvizsgáljuk…

Gross Arnold 1929 november 25.-én született az erdélyi Tordán…édesapja festő és rajztanár volt…..de tudod mit!!….irogassa az életrajzi adatokat a vetési varjú…guglizd ki vazeg….én most olyanokról írok, ami személyes….meg olyanokról amiket csak kevesen tudnak rajtam kívül…talán a fia Soma….képzeld el hogy Arnold a keleti károly utcában a szomszédom volt….jó nem teljesen,de két házzal arrébb lakott és naponta találkoztunk az utcán, a piacon, a mechwart ligetben, a mártinál a képkeretezőnél meg az évinél a faházban ( paradiso nevű kedélyjavító a keleti károly utca kilencben…a majláth ház alatt egész pontosan…télleg a majláth házakról majd írok)….sokszor kezdődött úgy a napom, hogy telefonon keresett reggel….”etyi úr gyere el légyszíves ,ha van idő, vennem kell egy szép régi keretet…egy fotóhoz…ajándékba adnám”….vagy ebédeljünk együtt az évinél a faházba….( Újházi Évi) itt istenien főztek..évi jó hangulatot csinált…törzshelyünk volt sokunknak…de jó volt..!!!..na itt aztán ment a sztorizás….történetek szabó vladimírról…arról amikor együtt kiállított chagallal és dalival (a schéner posztban látható a foto)…a festészetről általában…a nőkről…a madarakról……mielőtt találkoztunk, mindig volt egy vezető sztorija..azt beszéltük meg részletesen……egy alkalommal ebéd után invitált a lakásába…” gyere fel mutatok egy érdekeset”…aranyos kis lakása volt a keleti károlyban a kilencediken….igazi meseház…vonatokkal csodálatos festményekkel, rajzokkal a falon…pintyekkel…minden kellék itt volt amit rajzolt…Leültünk…az asztalán volt egy csomag HARIBO cukor meg a könyve ami az életművéről szól….saját maga szponzorálta 2008-ban…megkínált egy cukorral és közben a könyvében rábökött egy festményre, egy nagyméretű olajfestményre, amit ő festett! ( nagyon kevés olajfestménye volt…nehéz lett volna ezeket a finom vonalakat a vászonra kenni)..” ezt a festményt én festettem a cukrosnak” mondta nevetve…mert a haribo ha nem tudnád egy személy…( nem tudtam) Hans Riegel…aki Bonnban született és így lett a haribo a cukor neve…ez a jóízlésű gazdag ember egy németországi kiállításon ismerte meg Arnoldot…és kérte meg hogy a bajorországi kastélyába fessen egy festményt a kandalló feletti falrészre…hát megföstötte…….egy másik ízben ( málna)…arról beszélgettünk, hogy kinek milyen különleges képessége van…elővett egy lapot és mostfigy!!….” most jobb és bal kézzel egyszerre leírok valamit tükörben,…de bammeg leírta…de úgy hogy közben picassóról mesélt valamit.( ott a foto…megnézheted)… .micsoda agya volt ennek a kisembernek…amikor elképedve respektáltam…az ablakhoz hívott és a következőt mondta szerényen…etyikém, nem nagy dolog..én rajzoló vagyok..ez a munkám…nézz le a oda ott van a ligetben az a kis kávézó…az Idácska a pultos….az a nagy dolog hogy minden nap bejön erzsébetről és kávét meg reggelit,uzsonnát ad az embereknek..az nagy dolog érted!!..és még csinos is!! ( imádta a nőket…az tény hogy Idácskánál sokat kávéztunk és beszélgettünk ) …aztán amikor a saját könyve értékesítésében segítettem…egy alkalommal kétszáz könyvet dedikált…hát volt egy másfél óra…mögötte volt egy kalitka..két pinttyel…mostfigyelj mondta….egy egészen különleges tónusban röviden fütyült….mire az egyik pinty kirepült…körbe repült a feje körül…majd vissza a helyére….nincs vége …mondta nevetve…és egy másik dallamra…a másik pinty jött…körberepült a feje körül és vissza a kalitkába….teljesen ledöbbentem…”egyszerű hidd el…csak gyakorolni kell”…és ő tényleg nem műmájer volt…hanem szerény ember…szerintem az utóbbi száz év LEGJOBB rajzolója……mindig hoztam ajándékba régi képeslapokat Tordáról….na azt nagyon szerette…jé itt laktunk…ezmeg az X bácsi üzlete volt…dejó..úgy örült ilyenkor mint egy gyerek……miközben gyerekkoráról mesélt, a térdén egy lapon rajzolgatott….két-három perc volt a sztori…és közben egy gyönyörű rajz készült….ezzel mindig levett a lábamról hogy ilyen rövid idő alatt mestermunka készült…”neked csináltam ám…jó volt a mai nap” mondta és átadta……hát így volt Arnoldóval….eccer Török Ádám büszkén mesélte hogy az első nagylemezük a Vissza a városba borítóját Arnold rajzolta…cserébe Arnold életmű kiállításán a Mini játszott…az utolsó szám a Vissza a városba volt.. nyomnám még a masszát,de helyhiány miatt abba fejezem….majd egyszer ezt is megírom,ha lesz rá igény……….ja a fotókat nézzétek meg…

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started