….a Hopszázás…

….ezt a fotót először minden komment nélkül feltettem egy közösségi oldalra….annyian reagáltak rá, hogy magyarázatként született ez az írás…..

…nagyon sok levelet kaptam….volt aki nem tudta hogy mi a hopszázás….aki meg tudta, azt nem vágta hogy miért tilos…főleg szigorúan…egy kedves hölgy éjfélkor írt, hogy nem tud elaludni, ….és mindez az én felelősségem, mert kevés az információ ….egy úr közölte, bizonytalan a másnapi munkába menete, mert nincs teljes képe a hopszázásról….belbudán családi válságtanács alakult….két szomszéd család bevonásával, tizenheten próbálták megfejteni a titkot….végül a háziasszony 42 üveg sör és 9 üveg bor összfogyasztás után mindenkit hazazavart a pi…ba…….na ezért most….és én abszolut megértem hogy ez egy fontos magyar sőt középeurópai ügy…..és átérzem….mert gondolj bele hogy hány millió ember nem tudja…de továbbmegyek…lehet hogy életében még nem is hopszázott….akkor hát….én évekig előtanulmányt folytattam a solymári ( schaumar) főtéren elhelyezkedő kedélyjavító egységben ( kocsma)….ahol idős sváb bácsik a következőképpen magyarázták a fenti fotót….( ja bocs…ez a fotó 1935-ös…a soroksári svábbálon készült) ……..több konfliktust gerjesztett a hopszázás………a sváb népi tánc közben a leánka hangos hooppsszááá kiáltással az adott ritmusra felugrik a legény derekára, lábaival összekulcsolván azt…ez elméletileg nem annyira súlyos…Imre megemlítette, hogy régen ezen népviseleti szoknyák alatt nem hordtak bugyit….és ez is probléma volt ilyenkor….én speciel Eva Longorinával szívesen tanulnék egy figurális sváb táncot….sok hopszázással….nade a másik probléma az volt, hogy ha már a táncos legény kupolájába felért a bálon elfogyasztott matéria, akkor bizonytalanná vált…és az ugrásnál elestek….ez egy párnál még nem volt annyira súlyos, de meg nem erősített hírek szerint …volt olyan, hogy a legényke egy másik fiú menyasszonyával hopszázott és esett el….és az iponnál történt egy s más nem svábbálba illő dolog….érthető…laza szoknya….melltájékon már kilazult ruhafelső…tudod amikor a pertli is meglazul….na ilyenkor jött aztán a bálhé..persze az összetartó svábok gyorsan rendet tettek…de ezt megelőzendő találták ki a tiltó táblát…………………tschüs und servus: etyi

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started