Belbudai kávébár

..a nyitás után húsz perccel…megvizsgáltam…Hangos jó reggelt köszönéssel zavartam meg az egység dolgozóit, és a pultban álló fiatalembernek szegeztem a váratlan kérdést: szabad-e itt reggelizni…merthogy csak kávét láttam, kaját nem. Megnyugtatott hogy igen…csak nem látom a szenyákat, , mert hátul tartózkodnak jelenleg…én is megnyugtattam hogy vágom az értékesítésnek ezt a rendkivül korszerű fajtáját…mármint hogy nem látható a kínálat. Kérdezte hogy mit innék…én mondtam sőt kicsit félve mutattam is hogy olyan kis rövid kávét egy kis meleg tejhabbal vagy tejjel. Na már csak ez hiányzott Lacusnak ( később kiderült hogy így hívják)..pontosabban kell rendelni…ő ugyanis barista…és nem szereti a pongyola fogalmazást..döntsem el hogy mit kérek,mert itt minden van..doppio, ristretto,macchiato,vagy esetleg mocha…de rendeljek szakszerűen…( itt egyébként eszembe jutott az a régi sztori, amikor 1988-89 táján egy olaszországban játszó vizilabdázó barátomat mentünk látogatni és valahol toszkánában megálltunk egy autós kávézó-bistróban…ismered az az igazi frankó hely…bemész ..azonnal megcsap az a finom kávé illat..a pult teli a jobbnál jobb italokkal..aperol,campari,galliano grappa,fernet,amaro…etc..a legszebb és legmodernebb kávégép ( lavazza) szép régi reklámtáblák italokkal és kávémárkákkal..még ha nincs kedved inni, akkor is bedobsz egy kétcentes valamit a kafferhoz, mert csorog a nyálad a kirakattól…na ide érkezett meg a két hősünk ,egy harminc körüli magyar házaspár…béla rajta piros medve típusú nadrág volt ( jogging) és piros zsigulijának a kulcsa egy harminccentis rókafarkon helyezkedett el … és szandi kinek alsó ruhadarabja hasonló volt bellóéhoz csak a nadrágszárat még egy gusztusos aranyszál is díszítette. Bello rögtön rendelt két kávét magyarul, egyben közölte hogy frankó legyen…miközben a macinál deréktól lefelé jobbkéz háromujjal igazgatta a mágikus hengert…szandi hátulról biztatta..” szójjámá a kisgádzsinak hogy erőssset csináljon..ne a gombot nyomogassa hanem tegye bele a tuttit.” Béla miután nem nagyon tudott olaszul ( szerintem más nyelvnek sem volt mestere) jobb híján a következőképpen jelzett: jobb karján kajakra felhúzta a pólót..befeszítette a jattost és a bicepszére mutogatva …erősset vazzzeg szakszavakkal próbálta a hölgyet buzdítani. …végül cappucinot kértem meg egy serranos sajtos croissant…lacus kihozta a kaput és elmagyarázta hogy tonképp itt a tudás..és büszkén mutatta a falevelet amit belekarcolt a tejbe és elmagyarázta hogy ő akkora barista, hogy nemcsak szívet, hanem levelet is tud rajzolni. Én meghatódtam, és mondtam hogy sosem gondoltam volna hogy egy ekkora mesternél reggelizhetek….közben beja kihozta a szenyát és így tényleg elkezdtem a früstököt. Váratlanul megérkezett timcsi a harmadik dolgozó hölgy. Ő azonnal kijelentette hogy tele a fasza…ez nekem tetszett..olyan mint a magyar válogatott, még a himnusz el sem hangzott és már 0:1. timcsi elmesélte bejának hogy mekkora volt a tegnapi nap…bulcsikázni voltak..először egy borfeszten szürcsikéztek sólyommal és acsáddal….acsád oan jó fej..nagyon beteg..utána továbbdzsaltak egy másik buliba sólyomék cellájába…az is naon beteg…(. kiderült hogy a nagyon beteg az azt jelenti hogy kurva jó).beja tágra nyílt szemekkel hallgatta… és a nemmondod, esküdj, nebassz, szakszavakkal adta timcsi tudtára hogy érti a bonyolult történetet….lacus megkérte timcsit hogy vegye fel az egyenkötényt, de timcsi újra a férfi nemiszervet emlegetve utasította el munkahelyi kötelességének teljesítését. ( azé mer a szilvinek ( főni) ez a mániája..azé??)Én közben letoltam a szendót, leküldtem a kaffert, kipengettem a cehet ( készpénzkártya?) és néhány szijókával távoztam.

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started