Nerja..távolbanézés..

2019 július…andaluzia …felkészülési verseny…

…ha véletlen valaki nem követné figyelemmel a a Távolbanézők Masters bajnokságát, akkor most, röviden összefoglalom az idei eseményeket….februárban Mauritius szigetén készült a mezőny….itt sajnos a világranglista első száz helyezettjének kötelező a részvétel….év elején nem esik jól a versenyzés, beteget akartam jelenteni, de a főnökasszony meggyőzött…..” első a sportszerűség…a fair play….”……ez a verseny a “ Port Louis Creol Open “ egy felkészülési verseny az áprilisi Canarias Open-re mely a legkeményebb futamok egyike….itt tizenöt napon keresztül kell távolbanézni…..napi tíz órán át….a hét sziget között….és egyedül itt nem lehet szemcseppet használni….de mást sem…a páros társamat a burját Dambardan Cayan Dorzsijevet eltiltották …kamillás vattával bukott meg csóró….fél évre elmeszelték….egyéniben negyedik lettem…a párost megnyertük….ennek nagyon örültem, ….csak ha nem vágnád….az a sok gyakorlãs ami ezt megelőzi….hosszú évek munkája…..hegyek….tengerek….a sok éles szín….és nincs mese…finomra kell hangolni a szemed….Cayantól nagyon sokat tanultam…hálãs vagyok neki…11 éve elãrulta a burját távolbanézők eredményességének titkát….cérnát fűznek be a legkissebb varrótűbe….naponta hatszázszor….amikor én is elkezdtem, rövidesen az első százba kerültem….na vissza tenerifére….a verseny végén megkoszorúztuk a mester szobrát Costa Adeje-én….Juan Ferdinand Hess….spanyol mester..negyvenkétszeres vilãgbajnok…vigyázz…ebből 31 az open érában…..ő olyan mint a teniszben a Federer…vagy mint a fociban Messi….a spanyol himnusz után egyperces néma távolbanézés …itt mind a száz versenyző egyszerre átnéz La Gomera szigetére ..egész pontosan …Los Órganos bazaltszikláira Vallehermosoba…..a nagy Hess mester 1927 ben itt nyerte az első junior bajnokságát….na és most…a jelen….Nerja…felkészülési verseny a szeptemberi “ Baleares Open”-re…gyönyörű etap ez…Mallorca, Ibiza, Menorca, Formentera, Cabrera,……..na de Nerja…az első foton a startkőről lépek le a bemelegítés utãn….a startkövön bevésve az első tãvolbanéző tagorszãgok….a nullás kő az indítókocka….a többi fotó…csak illusztrãció….hogy lásd a verseny nehézségeit…pl…amikor Torrox costa felé kell nėzni a hegyi szakaszon….a dombokon ãt…meg a nehéz tengeriparti rész Almeria felé….az ellenségeimnek sem kívánom….egyébként jó formában ėrzem magam…a bemelegitéskor ….itt a startkőről kötelező három percet távolbanézni…134.5 kilométerre néztem könyedén….88 százalékos páratartalom mellett….ellenszélben….kajakra szemben a nappal….a versenyitalt nyugodtan lassan kortyolgatva fogyasztottam….ja nem tudod mi az….minden versenyzőnek kötelező egy Tinto de Verano-t ( 1 dcl vörösbor, jég, citromkarika, 1 dcl lime-lemon soda ) meginni….mėghozzá 245 másodperc alatt…..enélkül nincs kvalifikáció….jó erőben vagyok…hála a sok kártyázásnak és kockázásnak….egyedül a sorsolásom nem frankó…egy ágra kerültem a jénai Wolfgang Carl Zeissel…

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started